הנשיא אירח את שר החוץ האמירתי: "מזרח תיכון חדש נוצר"

שלמה ריזל No Comments on הנשיא אירח את שר החוץ האמירתי: "מזרח תיכון חדש נוצר"

נשיא המדינה פתח את פגישתם: "העולם מסתכל על הסכמי אברהם בהערצה ובכבוד. שיתוף הפעולה מראה שמזרח תיכון חדש נוצר במובנים רבים, ונע קדימה". השייח' עבדאללה בן זאיד הוסיף: "זהו רגע היסטורי. מדובר במערכת יחסים שמעט אנשים חשבו שתהפוך לכל כך מוצלחת תוך שנתיים בלבד"

צילום: קובי גדעון/ לע״מ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נשיא המדינה, יצחק הרצוג ורעייתו אירחו היום (חמישי) את שר החוץ ושיתוף הפעולה הבינלאומי של איחוד האמירויות, השייח׳ עבדאללה בן זאיד אאל נהיאן.

השר האמירותי הגיע יחד עם משלחת בכירה הכוללת את שרת המדינה לשיתוף פעולה בינלאומי של איחוד האמירויות, רים אבראהים אל-האשמי, שרת התרבות והנוער של איחוד האמירויות, נורה בינת מוחמד אל-כעבי ושגריר איחוד האמירויות בישראל, מוחמד אל-חאג'ה.

עם הגעתו, השייח' עבדאללה התקבל על ידי נשיא המדינה ורעייתו. לאחר מכן חתם בספר האורחים ונועד עם הנשיא בלשכתו, שם הגיש לו מכתב מנשיא האמירויות השייח׳ מוחמד בן זאיד.

נשיא המדינה פתח את פגישתם ואמר: "העולם מסתכל על הסכמי אברהם בהערצה ובכבוד. שיתוף הפעולה מראה שמזרח תיכון חדש נוצר במובנים רבים, ונע קדימה".

השייח' עבדאללה בן זאיד, שר החוץ של האמירויות, הוסיף: "זהו רגע היסטורי. במובנים רבים אני חושב שמדובר במערכת יחסים שמעט אנשים חשבו שתהפוך לכל כך מוצלחת תוך שנתיים בלבד".

לאחר מכן, נשיא המדינה ורעייתו אירחו ארוחת צהריים רשמית לכבוד השייח' עבדאללה באולם בית הנשיא.

נשיא המדינה בירך בפתח הארוחה ואמר: "ביקורך כאן בבית הנשיא בירושלים, בישראל, הוא כבוד גדול עבורנו וזה מאוד מרגש. למעשה, זהו ביקורך הראשון בירושלים ואנו שמחים שאתה נמצא עמנו בבית הנשיא. אני ומיכל שמחים מאוד לארח אותך לציון שנתיים מהסכמי אברהם פורצי-הדרך, עליהם חתמת, לפני שנתיים בדיוק עם ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו ושר החוץ של בחריין, ביחד עם הנשיא טראמפ.

"אנו מקבלים את פניך בזרועות פתוחות ובלב פתוח. אנו מקבלים את פניך בביתנו, כחולמים שעדים להתגשמות חלומם. מסור את ברכותינו החמות לנשיא מדינתך, אחיך – ואחינו – הוד רוממותו השייח' מוחמד בן זאיד אאל נהיאן. זוהי חגיגה לכולנו כי היא מציינת שינוי במזרח התיכון, של השמעת קולות חדשים, של אופקים חדשים עבור ילדינו ועתידם. זוהי חגיגה של שינוי. לפני 10-20 שנים, כשהיה נדמה שהמסלול של מזרח התיכון מלא בחיכוכים, אף אדם לא יכל לחזות את שיתוף הפעולה הזה.

"על כן, מן הראוי שהסכם הידידות בינינו קרוי על שם אבינו המשותף – אברהם. המדרש מלמד כי כשאברהם היה ילד, הוא שבר את אלילי השקר בבית אביו. כמו אברהם אבינו, גם אנחנו שוברים כעת את אלילי השקר של ימינו, בדמות קונספציות שקריות. אנו שוברים אמונות מיושנות שמנעו מאיתנו בעבר מלהתקדם קדימה. הידידות האמיצה שלנו מראה לעולם, בדיוק כפי שעשה אברהם אבינו, שעולם אחר, טוב יותר, אנושי יותר, אכן אפשרי".

השייח' עבדאללה בן זאיד, שר החוץ של האמירויות: "הנשיא יצחק הרצוג והגברת הראשונה מיכל, זו זכות וכבוד קודם כל להיות בישראל, להתארח אצל מנהיג דגול שלא רק שהיווה השראה למערכת היחסים בין מדינותינו אלא גם מנהיג שלאורך ההיסטוריה שלו ושל משפחתו היה תומך איתן בשלום ובעבודה משותפת". השר המשיך ואמר: "אני בטוח שיחד עם מנהיגים בעלי חזון כמוך, נגיע לתוצאות מרשימות".

צילומים: קובי גדעון/ לע״מ



0 תגובות